ריבלין בפולין: 'זה לא מוזיאון שואה, זה מוזיאון חיים"

בנצי לייזרוביץ No Comments on ריבלין בפולין: 'זה לא מוזיאון שואה, זה מוזיאון חיים"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין חנך אתמול אחה"צ את המוזיאון לתולדות יהודי פולין בוורשה בטקס מרגש, בנוכחות נשיא פולין, ברוניסלב קומורובסקי. הנשיא נענה להזמנתו של נשיא פולין להשתתף באירוע הפתיחה של המוזיאון החדש והייחודי, בו יוצגו בפעם הראשונה תחת קורת גג אחת תולדותיהם של יהודי פולין במהלך אלף שנות חייהם במדינה. הנשיא אף הניח זר באנדרטה לזכר גיבורי גטו וורשה הניצבת ברחבת הכניסה למוזיאון. הנשיא ריבלין פתח את דבריו ואמר: "לא כיחיד אני ניצב כאן, אלא כנציגה של אומה שלמה. אומה העושה את דרכה במסע זיכרון עמוק אל יסודות הקיום היהודי והאנושי, ואל תהומות הרוע. כיהודי, גם אם לא נולדת בפולין, הרי שהשם פולין מעורר בלבך ובגופך צמרמורת וגעגוע. הארץ הזאת הייתה בית יוצר לנשמת האומה היהודית, ולדאבוננו, גם בית הקברות הגדול ביותר שלה.

רק בעזרת אומץ כזה נצליח לכתוב, וכבר התחלנו לכתוב, פרק חדש ומבטיח בהיסטוריה המשותפת המחברת ביננו מאות שנים. רק בעזרת אומץ כזה נצליח, ביום מן הימים, להוסיף אגף חדש, אגפים חדשים, למוזיאון אותו אנו חונכים היום. אגפים שיתארו את השביל המשותף בו אנו צועדים היום יחד.

לנצח נשאר ערים לסכנה. מדינת ישראל תרדוף את אושוויץ על כל מה שהו מסמל: חילול כבוד האדם אשר נולד בצלם אלוהים, אנטישמיות על כל צורותיה ומופעיה, ואידאולוגיה נאצית וגזענית. מדינת ישראל תמשיך במאבק כנגד אלה- ולא תיכנע. את עתידנו נבנה בעיניים פקוחות וערניות. לא נקל ראש באיומים. לא נקל ראש בהצהרות מבישות הקוראות להכחדת העם היהודי. השואה תמשיך לשמש כתמרור אזהרה מפני הרוע הלא בנאלי".

ריבלין פולין

ריבלין פולין

כמו כן נשאו דברים נשיא פולין, ראש עיריית ורשה, מנהל המוזיאון ונשיא האיגוד של המכון להיסטוריה יהודית.

בסיום האירוע הנשיא ריבלין ורעייתו סיירו במוזיאון לצד נשיא פולין שהראה להם את המיצגים השונים בו.



0 תגובות